Audit testrapport
Resultaten van audit uitgevoerd door WCAG.nl, Ada Luppen
Gegevens
Samenvatting
Dit audit testrapport beschrijft in welke mate de website van Deltaflex JenV Mobiliteitscentrum voldoet aan WCAG 2.1, niveau A en AA. Dit onderzoek is uitgevoerd volgens de evaluatiemethode WCAG-EM. Het onderzoek is afgerond op 2 april 2021.
Uit het onderzoek is gebleken dat nog niet volledig wordt voldaan aan WCAG 2.1. Op dit moment voldoet de website aan 33 van de 50 succescriteria. De website zit goed in elkaar maar op essentiële onderdelen zijn toch grote fouten gemaakt. Contrast, paginastructuur en toetsenbordtoegankelijkheid gaan wel goed. Toch zijn er een paar problemen gevonden. Ook PDF's zijn nog onvoldoende toegankelijk. Zie de uitgebreide rapportage voor een overzicht van de gevonden problemen. In de rapportage worden slechts voorbeelden gegeven van aangetroffen problemen.
Omdat het onderzoek uit een steekproef bestaat, kan het zijn dat een probleem niet gesignaleerd wordt. Het kan dan bij een volgend onderzoek anders worden beoordeeld. De steekproef is representatief voor alle content op het getoetste domein, inclusief eventueel genoemde deel-, sub- en andere domeinen die in de scope van dit onderzoek vallen. Het onderzoek is een momentopname. Bij het doorvoeren van verbeteringen kunnen nieuwe toegankelijkheidsproblemen ontstaan.
-
Publieke website van Deltaflex JenV Mobiliteitscentrum
-
- Alle pagina's op http://www.deltaflexjenvmobiliteitscentrum.nl (URI-basis)
- Niet de pagina's op https://account.pleio.nl/ (andere stijlkenmerken, besloten pagina's)
-
Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) 2.1 AA (https://www.w3.org/WAI/standards-guidelines/wcag/)
-
Evaluatie uitgevoerd volgens evaluatiemethode WCAG-EM (https://www.w3.org/TR/WCAG-EM/)
-
Google Chrome, Mozilla Firefox met NVDA, Apple Safari met VoiceOver, Microsoft Edge
-
- HTML5
- CSS
- WAI-ARIA
- DOM
- SVG
Overzicht
Principe | Niveau A | Niveau AA |
---|---|---|
1. Waarneembaar | 5/9 | 7/11 |
2. Bedienbaar | 10/14 | 1/3 |
3. Begrijpelijk | 3/5 | 5/5 |
4. Robuust | 1/2 | 1/1 |
Totaal | 19/30 | 14/20 |
Uitgebreide rapportage
Principe 1: Waarneembaar
Richtlijn 1.1 Tekstalternatieven
1.1.1 Niet-tekstuele content
Niveau A
Alle niet-tekstuele content die aan de gebruiker wordt gepresenteerd, heeft een tekstalternatief dat een gelijkwaardig doel dient, behalve voor de hierna vermelde situaties.
- Bedieningselementen, invoer: Als niet-tekstuele content een bedieningselement is of gebruikersinvoer accepteert, dan heeft deze een naam die het doel ervan beschrijft. (We verwijzen naar succescriterium 4.1.2 voor aanvullende eisen ten aanzien van bedieningselementen en content die gebruikersinvoer accepteren.)
- Op tijd gebaseerde media: Als niet-tekstuele content op tijd gebaseerde media is, dan leveren tekstalternatieven ten minste een beschrijving van de niet-tekstuele content. (We verwijzen naar Richtlijn 1.2 voor aanvullende eisen ten aanzien van media.)
- Test: Als niet-tekstuele content een test of oefening is die, als ze door middel van tekst gepresenteerd wordt onjuist zou zijn, dan leveren tekstalternatieven ten minste een beschrijving van de niet-tekstuele content.
- Zintuiglijk: Als niet-tekstuele content primair is bedoeld om een specifieke zintuiglijke ervaring te creëren, dan leveren tekstalternatieven ten minste een beschrijving van de niet-tekstuele content.
- CAPTCHA: Als het doel van niet-tekstuele content is om te bevestigen dat content wordt gebruikt door een persoon in plaats van een computer, dan worden tekstalternatieven geleverd die het doel van de niet-tekstuele content identificeren en beschrijven. En er worden alternatieve vormen van CAPTCHA aangeboden gebruikmakend van uitvoermodes voor verschillende soorten van zintuiglijke perceptie om tegemoet te komen aan verschillende functiebeperkingen.
- Decoratie, opmaak, onzichtbaar: Als niet-tekstuele content puur decoratief is, slechts voor visuele opmaak wordt gebruikt, of niet aan gebruikers wordt gerepresenteerd, dan wordt het op zo'n manier geïmplementeerd dat ze genegeerd kan worden door hulptechnologie.
Niet-tekstuele content begrijpen
Hoe te voldoen aan Niet-tekstuele content
Resultaat van de sample:
Onvoldoende
Bevindingen voor 1.1.1
Beginpagina (home)
Op de pagina staat een groene paginabrede afbeelding met de tekst "Deltaflex JenV Mobiliteitscentrum." Deze afbeelding is noodzakelijk voor het begrijpen van de tekst. Het tekstueel alternatief is “Deltaflex”. Dit beschrijft niet goed wat er op de afbeelding te zien is. De tekst "JenV Mobiliteitscentrum" wordt niet in de alt-tekst vermeld. Dit komt door een typefout, hierdoor wordt het alt-attribuut vroegtijdig gesloten. De afbeelding voegt informatie toe. Zorg dat bezoekers die gebruik maken van hulptechnologieën deze informatie ook krijgen. Met een tekstueel alternatief kan hulptechnologie de informatie voorlezen. Beschrijf in het tekstueel alternatief wat er op de afbeelding te zien is. Deze afbeelding conflicteert ook op succescriteria 1.4.5.
Op deze pagina staan ook 6 afbeeldingen met witte tekst op blauw en blauwe tekst op wit. Dit is een navigatie ("JenV klussenbank", "Talentmanagement", etc.). Ook bij deze afbeeldingen is het alt-attribuut niet aanwezig. Hierdoor wordt de bestandsnaam voorgelezen door voorleessoftware. Deze afbeeldingen zijn ook een link en hebben daarom een tekstueel alternatief nodig dat het doel van de link beschrijft. Voorleessoftware gebruikt het tekstuele alternatief namelijk als linktekst. Bezoekers die hier nu gebruik van maken weten niet waar de link naar verwijst. Deze afbeeldingen conflicteren ook op succescriteria 1.4.5.
Op de pagina staat een lijst met onder andere evenementen en nieuwsberichten. In dit overzicht staan ook afbeeldingen met de tekst "Vervuld". Deze afbeelding is noodzakelijk voor het begrijpen van de tekst en heeft daarom een tekstueel alternatief nodig. Deze afbeeldingen conflicteren ook op succescriteria 1.4.5.
Contact
404
Deltaflex JenV Mobiliteitscentrum
Publicaties
Op de pagina staan 6 afbeeldingen van publicaties. Deze afbeeldingen hebben een tekstueel alternatief dat onvoldoende beschrijvend is. Deze afbeeldingen zijn ook een link naar een PDF bestand. Beschrijf in het tekstueel alternatief de tekst die op de afbeeldingen vermeld staat en het doel van de link.
Klussenaanbod
Op de pagina staat een lijst met klussen. In dit overzicht staan ook afbeeldingen met de tekst "Vervuld". Deze afbeelding is noodzakelijk voor het begrijpen van de tekst en heeft daarom een tekstueel alternatief nodig. Deze afbeeldingen conflicteren ook op succescriteria 1.4.5.
Proactieve managementondersteuner...
Nieuws
Agenda
Online workshop...
Groep klussenbank
Trefwoorden
Deltaflex krant 1 (PDF)
De afbeeldingen in dit document zijn niet gemarkeerd als afbeeldingen. De afbeeldingen hebben ook geen tekstueel alternatief. Markeer de informatieve afbeeldingen en geef ze een tekstueel alternatief zodat hulptechnologie deze informatie voor kan lezen.
Folder Talentmanagement (PDF)
De afbeeldingen in dit document zijn niet gemarkeerd als afbeeldingen. De afbeeldingen hebben ook geen tekstueel alternatief. Markeer de informatieve afbeeldingen en geef ze een tekstueel alternatief zodat hulptechnologie deze informatie voor kan lezen.
Wendbaar (PDF)
De afbeeldingen in dit document zijn niet gemarkeerd als afbeeldingen. De afbeeldingen hebben ook geen tekstueel alternatief. Markeer de informatieve afbeeldingen en geef ze een tekstueel alternatief zodat hulptechnologie deze informatie voor kan lezen.
Richtlijn 1.2 Op tijd gebaseerde media
1.2.1 Louter-geluid en louter-videobeeld (vooraf opgenomen)
Niveau A
Voor media met vooraf opgenomen louter-geluid en vooraf opgenomen louter-videobeeld is het volgende waar, behalve als de audio of video een media-alternatief voor tekst is en duidelijk als zodanig is gelabeld:
- Vooraf opgenomen louter-geluid: Er wordt een alternatief geleverd voor op tijd gebaseerde media dat equivalente informatie geeft voor vooraf opgenomen louter-geluid content.
- Vooraf opgenomen louter-videobeeld: Er wordt een alternatief geleverd voor op tijd gebaseerde media of een geluidsspoor dat equivalente informatie geeft voor vooraf opgenomen louter-videobeeld content.
Louter-geluid en louter-videobeeld (vooraf opgenomen) begrijpen
Hoe te voldoen aan Louter-geluid en louter-videobeeld (vooraf opgenomen)
Resultaat van de sample:
Niet van toepassing
1.2.2 Ondertitels voor doven en slechthorenden (vooraf opgenomen)
Niveau A
Er worden ondertitels voor doven en slechthorenden geleverd voor alle vooraf opgenomen audiocontent in gesynchroniseerde media, behalve als het mediabestand een media-alternatief voor tekst is en duidelijk als zodanig is gelabeld.
Ondertitels voor doven en slechthorenden (vooraf opgenomen) begrijpen
Hoe te voldoen aan Ondertitels voor doven en slechthorenden (vooraf opgenomen)
Resultaat van de sample:
Voldoende
1.2.3 Audiodescriptie of media-alternatief (vooraf opgenomen)
Niveau A
Er wordt een alternatief geleverd voor op tijd gebaseerde media of audiodescriptie van de vooraf opgenomen videocontent geleverd voor gesynchroniseerde media, behalve als het mediabestand een media-alternatief voor tekst is en duidelijk als zodanig is gelabeld.
Audiodescriptie of media-alternatief (vooraf opgenomen) begrijpen
Hoe te voldoen aan Audiodescriptie of media-alternatief (vooraf opgenomen)
Resultaat van de sample:
Voldoende
1.2.4 Ondertitels voor doven en slechthorenden (live)
Niveau AA
Er worden ondertitels voor doven en slechthorenden geleverd voor alle live audiocontent in gesynchroniseerde media.
Ondertitels voor doven en slechthorenden (live) begrijpen
Hoe te voldoen aan Ondertitels voor doven en slechthorenden (live)
Resultaat van de sample:
Niet van toepassing
1.2.5 Audiodescriptie (vooraf opgenomen)
Niveau AA
Er wordt een audiodescriptie geleverd voor alle vooraf opgenomen videocontent in gesynchroniseerde media.
Audiodescriptie (vooraf opgenomen) begrijpen
Hoe te voldoen aan Audiodescriptie (vooraf opgenomen)
Resultaat van de sample:
Voldoende
Richtlijn 1.3 Aanpasbaar
1.3.1 Info en relaties
Niveau A
Informatie, structuur en relaties overgebracht door presentatie kunnen door software bepaald worden of zijn beschikbaar in tekst.
Info en relaties begrijpen
Hoe te voldoen aan Info en relaties
Resultaat van de sample:
Onvoldoende
Bevindingen voor 1.3.1
Beginpagina (home)
Op de pagina staat een onderdeel "Meer weten over." De tekst "Meer weten over" heeft de functie van een kop maar is niet opgemaakt met een kop-element. Bezoekers die gebruik maken van hulptechnologieën kunnen een lijst van alle koppen gebruiken om over de pagina te navigeren. Deze kop wordt nu niet meegenomen in die lijst. Gebruik de juiste HTML-elementen voor tekst. Koppen moeten worden opgemaakt met de elementen <h1> t/m <h6>.
In dit onderdeel staan ook links naar andere pagina's op de website. Dit is een navigatie. Deze tekst heeft de functie van een lijst maar is niet opgemaakt met een lijst-element. Hulptechnologie geeft vaak aan hoeveel items er in een lijst staan en biedt de mogelijkheid om de lijst snel over te slaan. Gebruik de juiste HTML-elementen voor lijsten. Lijsten worden opgemaakt met de elementen <ul> (ongeordende lijst) of <ol> (geordende lijst).
Contact
Klussenaanbod
Nieuws
We zijn zwaar...
Groepen
Groep klussenbank
Op de pagina staat een zoekveld. Deze invoer heeft geen gekoppeld label. Met een <label>-element worden labels in een formulier gekoppeld aan een invoerveld. Hierdoor begrijpen hulptechnologieën welk label hoort bij een invoerveld. Voorleessoftware leest het <label>-element voor op het moment dat het invoerveld geselecteerd wordt. Er is wel een placeholder aanwezig maar deze mag niet als enige manier worden gebruikt om een label toe te voegen aan een invoerveld.
Groep beheer bestanden
Op de pagina staat een zoekveld. Deze invoer heeft geen gekoppeld label. Met een <label>-element worden labels in een formulier gekoppeld aan een invoerveld. Hierdoor begrijpen hulptechnologieën welk label hoort bij een invoerveld. Voorleessoftware leest het <label>-element voor op het moment dat het invoerveld geselecteerd wordt. Er is wel een placeholder aanwezig maar deze mag niet als enige manier worden gebruikt om een label toe te voegen aan een invoerveld.
Trefwoorden
Op deze pagina staan letters. Deze letters zijn opgemaakt met een kop-element maar veel van deze letters hebben formeel geen content. Koppen moeten content hebben zoals tekst of een kop van een lager niveau.
Deltaflex krant 1 (PDF)
Het document is niet gecodeerd voor toegankelijkheid. Hierdoor is er geen informatie beschikbaar voor hulptechnologie om het document juist te begrijpen. Zorg er voor dat het document gecodeerd wordt voor toegankelijk. Gebruik hierbij de juiste semantische tags.
Folder Talentmanagement (PDF)
Het document is niet gecodeerd voor toegankelijkheid. Hierdoor is er geen informatie beschikbaar voor hulptechnologie om het document juist te begrijpen. Zorg er voor dat het document gecodeerd wordt voor toegankelijk. Gebruik hierbij de juiste semantische tags.
Wendbaar (PDF)
Het document is niet gecodeerd voor toegankelijkheid. Hierdoor is er geen informatie beschikbaar voor hulptechnologie om het document juist te begrijpen. Zorg er voor dat het document gecodeerd wordt voor toegankelijk. Gebruik hierbij de juiste semantische tags.
1.3.2 Betekenisvolle volgorde
Niveau A
Als de volgorde waarin content wordt gepresenteerd van invloed is op zijn betekenis, kan een correcte leesvolgorde door software bepaald worden.
Betekenisvolle volgorde begrijpen
Hoe te voldoen aan Betekenisvolle volgorde
Resultaat van de sample:
Onvoldoende
Bevindingen voor 1.3.2
Contact
404
Deltaflex JenV Mobiliteitscentrum
Waarom werken aan... (multimedia)
Publicaties
Richtlijnen voor klussen...
Klussenaanbod
Nieuws
Online workshop...
Groepen
Groep klussenbank
Trefwoorden
Deltaflex krant 1 (PDF)
De leesvolgorde van het document is niet juist ingesteld. Hierdoor proberen hulptechnologieën zelf een leesvolgorde te bepalen maar dit gaat vaak niet goed.
Folder Talentmanagement (PDF)
De leesvolgorde van het document is niet juist ingesteld. Hierdoor proberen hulptechnologieën zelf een leesvolgorde te bepalen maar dit gaat vaak niet goed.
Wendbaar (PDF)
De leesvolgorde van het document is niet juist ingesteld. Hierdoor proberen hulptechnologieën zelf een leesvolgorde te bepalen maar dit gaat vaak niet goed.
1.3.3 Zintuiglijke eigenschappen
Niveau A
Instructies die geleverd worden om content te begrijpen en te bedienen zijn niet alleen afhankelijk van zintuiglijke eigenschappen van componenten zoals vorm, kleur, omvang, visuele locatie, oriëntatie of geluid.
Zintuiglijke eigenschappen begrijpen
Hoe te voldoen aan Zintuiglijke eigenschappen
Resultaat van de sample:
Voldoende
1.3.4 Weergavestand
Niveau AA
De content beperkt de weergave en bediening niet tot een enkele presentatie-oriëntatie, zoals staand of liggend, tenzij een specifieke presentatie-oriëntatie essentieel is.
Weergavestand begrijpen
Hoe te voldoen aan Weergavestand
Resultaat van de sample:
Voldoende
1.3.5 Identificeer het doel van de input
Niveau AA
Het doel van elk invoerveld waarmee informatie van de gebruiker wordt verzameld, kan door software bepaald worden wanneer:
- Het invoerveld een doel dient dat is geïdentificeerd in de paragraaf Inputdoelen voor Componenten van de Gebruikersinterface; en
- De content wordt geïmplementeerd met behulp van technologieën die ondersteuning bieden bij het identificeren van de verwachte betekenis voor formulier-invoergegevens.
Identificeer het doel van de input begrijpen
Hoe te voldoen aan Identificeer het doel van de input
Resultaat van de sample:
Niet van toepassing
Richtlijn 1.4 Onderscheidbaar
1.4.1 Gebruik van kleur
Niveau A
Kleur wordt niet als het enige visuele middel gebruikt om informatie over te brengen, een actie aan te geven, tot een reactie op te roepen of een visueel element te onderscheiden.
Gebruik van kleur begrijpen
Hoe te voldoen aan Gebruik van kleur
Resultaat van de sample:
Onvoldoende
Bevindingen voor 1.4.1
Beginpagina (home)
Contact
Zoeken
404
Deltaflex JenV Mobiliteitscentrum
Waarom werken aan... (multimedia)
Publicaties
Richtlijnen voor klussen...
Klussenaanbod
Proactieve managementondersteuner...
Nieuws
We zijn zwaar...
Agenda
Online workshop...
Groepen
Groep klussenbank
Groep beheer bestanden
Trefwoorden
Deltaflex krant 1 (PDF)
Folder Talentmanagement (PDF)
Wendbaar (PDF)
Op pagina 14 staat een cirkel diagram. In dit onderdeel wordt de betekenis van de verschillende waarden alleen overgebracht doormiddel van kleur. Hierdoor is deze informatie niet toegankelijk voor bezoekers met een visuele beperking. Gebruik niet alleen kleur om informatie over te dragen maar gebruik ook aanvullende visuele hints. Geef de betekenis ook in tekst weer of geef de verschillende kleuren ook een onderscheidend patroon.
1.4.2 Geluidsbediening
Niveau A
Als een geluidsweergave op een webpagina automatisch meer dan 3 seconden speelt, is er of een mechanisme beschikbaar om de geluidsweergave te pauzeren of te stoppen, of er is een mechanisme beschikbaar om het geluidsvolume onafhankelijk van het overall systeemvolume te regelen.
Geluidsbediening begrijpen
Hoe te voldoen aan Geluidsbediening
Resultaat van de sample:
Voldoende
1.4.3 Contrast (minimum)
Niveau AA
De visuele weergave van tekst en afbeeldingen van tekst heeft een contrastverhouding van ten minste 4,5:1, behalve in de volgende gevallen:
- Grote tekst: Grote tekst en afbeeldingen van grote tekst hebben een contrastverhouding van ten minste 3:1;
- Incidenteel: Tekst of afbeeldingen van tekst die deel zijn van een inactieve component van de gebruikersinterface, die puur decoratief zijn, die voor niemand zichtbaar zijn, of die onderdeel zijn van een afbeelding die significant andere visuele content bevat, hebben geen contrasteis.
- Woordmerken: Tekst die onderdeel is van een logo of merknaam heeft geen contrasteis.
Contrast (minimum) begrijpen
Hoe te voldoen aan Contrast (minimum)
Resultaat van de sample:
Onvoldoende
Bevindingen voor 1.4.3
Beginpagina (home)
Op de pagina staat een groene paginabrede afbeelding met de tekst "Deltaflex JenV Mobiliteitscentrum." Het contrast van de tekst op deze afbeelding is onvoldoende. Contrastverhouding van 4,4:1 gemeten (#FFFFFF op #3A8834).
Sommige afbeeldingen bij de evenementen hebben nog onvoldoende contrast. De afbeeldingen met de witte letters op de groene achtergrond (bijvoorbeeld bij het evenement Meet & Match van 22 april) hebben niet genoeg contrast. Contrastverhouding van 4,4:1 gemeten (#FFFFFF op #3A8834).
De afbeelding "Fijne Feestdagen" heeft onvoldoende contrast. Contrastverhouding van 2,4:1 gemeten (#FFFFFF op #7AB829).
Zoeken
404
Deltaflex JenV Mobiliteitscentrum
Waarom werken aan... (multimedia)
Publicaties
Op de pagina staan 6 afbeeldingen van publicaties. Tekst op deze afbeeldingen heeft onvoldoende contrast.
Richtlijnen voor klussen...
Klussenaanbod
Bij de klus van 20 januari 2020 staat een blauwe afbeelding met de tekst "Vervuld". Het contrast van de tekst op deze afbeelding is onvoldoende. Contrastverhouding van 1,6:1 gemeten (#FFFFFF op #92D2F5).
Proactieve managementondersteuner...
Nieuws
We zijn zwaar...
Agenda
Online workshop...
Groepen
Groep klussenbank
Groep beheer bestanden
Trefwoorden
Deltaflex krant 1 (PDF)
De witte tekst op de groene achtergrond heeft onvoldoende contrast. Contrastverhouding van 2.5:1 gemeten (#FFFFFF op #7DB51B).
De oranje tekst op de witte achtergrond op pagina 1, 2 en 7 heeft onvoldoende contrast. Contrastverhouding van 1.9:1 gemeten (#F8B000 op #FFFFFF).
De witte tekst op de oranje achtergrond op pagina 1 en 7 heeft onvoldoende contrast. Contrastverhouding van 1.9:1 gemeten (#FFFFFF op #F8B000).
De blauwe tekst op de witte achtergrond op pagina 2, 5 en 7 heeft onvoldoende contrast. Contrastverhouding van 1.7:1 gemeten (#92D2EF op #FFFFFF).
De witte tekst op de blauwe achtergrond op pagina 5 heeft onvoldoende contrast. Contrastverhouding van1.7:1 gemeten (#FFFFFF op #92D2EF).
De groene tekst op de witte achtergrond op pagina 4 en 8 heeeft onvoldoende contrast. Contrastverhouding van 2.5:1 gemeten (#7DB51B op #FFFFFF).
Folder Talentmanagement (PDF)
De oranje tekst op de witte achtergrond heeft onvoldoende contrast. Contrastverhouding van 2.7:1 gemeten (#F08200 op #FFFFFF).
De witte tekst op de oranje achtergrond heeft onvoldoende contrast. Contrastverhouding van 2.7:1 gemeten (#FFFFFF op #F08200 ).
Wendbaar (PDF)
De witte tekst op de lichtblauwe achtergrond heeft onvoldoende contrast. Contrastverhouding van 1.7:1 gemeten (#FFFFFF op #91D2F3).
De lichtblauwe tekst op de witte achtergrond heeft onvoldoende contrast. Contrastverhouding van 1.7:1 gemeten (#91D2F3 op #FFFFFF).
De groene tekst op de witte achtergrond heeft onvoldoende contrast. Contrastverhouding van 2.3:1 gemeten (#7AB96B op #FFFFFF).
De groene tekst op de witte achtergrond heeft onvoldoende contrast. Contrastverhouding van 2.3:1 gemeten (#7AB96B op #FFFFFF).
De oranje tekst op de witte achtergrond heeft onvoldoende contrast. Contrastverhouding van 1.9:1 gemeten (#EAB700 op #FFFFFF).
De blauwe tekst op de witte achtergrond heeft onvoldoende contrast. Contrastverhouding van 2.9:1 gemeten (#009FE3 op #FFFFFF).
De witte tekst op de blauwe achtergrond heeft onvoldoende contrast. Contrastverhouding van 1.7:1 gemeten (#FFFFFF op #009FE3).
De witte tekst op de licht groene achtergrond heeft onvoldoende contrast. Contrastverhouding van 1.9:1 gemeten (#FFFFFF op #87CAC0).
De witte tekst op de oranje achtergrond heeft onvoldoende contrast. Contrastverhouding van 2.7:1 gemeten (#FFFFFF op #F08100).
De oranje tekst op de witte achtergrond heeft onvoldoende contrast. Contrastverhouding van 2.9:1 gemeten (#F08100 op #FFFFFF).
De licht groene tekst op de witte achtergrond heeft onvoldoende contrast. Contrastverhouding van 1.9:1 gemeten ( #87CAC0 op #FFFFFF).
De witte tekst op de gele achtergrond heeft onvoldoende contrast. Contrastverhouding van 1.7:1 gemeten (#FFFFFF op #FABA20).
1.4.4 Herschalen van tekst
Niveau AA
Behalve voor ondertitels voor doven en slechthorenden en afbeeldingen van tekst, kan tekst zonder hulptechnologie tot 200% geschaald worden zonder verlies van content of functionaliteit.
Herschalen van tekst begrijpen
Hoe te voldoen aan Herschalen van tekst
Resultaat van de sample:
Voldoende
1.4.5 Afbeeldingen van tekst
Niveau AA
Als de gebruikte technologieën de visuele weergave tot stand kunnen brengen, wordt tekst gebruikt in plaats van afbeeldingen van tekst om informatie over te brengen, behalve in de volgende gevallen:
- Aanpasbaar: De afbeelding van tekst kan visueel aangepast worden aan de eisen van de gebruiker;
- Essentieel: Een specifieke weergave van tekst is essentieel voor de informatie die wordt overgebracht.
Afbeeldingen van tekst begrijpen
Hoe te voldoen aan Afbeeldingen van tekst
Resultaat van de sample:
Onvoldoende
Bevindingen voor 1.4.5
Beginpagina (home)
Op de pagina staat een groene paginabrede afbeelding met de tekst "Deltaflex JenV Mobiliteitscentrum." Dit is een afbeelding van tekst. Afbeeldingen van tekst zijn voor bezoekers met een visuele beperking onvoldoende toegankelijk. Zij kunnen de tekst dan niet aanpassen aan hun eigen voorkeuren. Gebruik daarom geen afbeeldingen van tekst, tenzij het niet anders kan. In de meeste gevallen kan dezelfde visuele weergave worden bereikt met CSS.
Op deze pagina staan ook 6 afbeeldingen met witte tekst op blauw en blauwe tekst op wit. Dit is een navigatie ("JenV klussenbank", "Talentmanagement", etc.). Ook dit zijn afbeeldingen van tekst.
Contact
Deltaflex JenV Mobiliteitscentrum
Waarom werken aan... (multimedia)
Publicaties
Richtlijnen voor klussen...
Klussenaanbod
Op de pagina staat een lijst met klussen. In dit overzicht staan ook afbeeldingen met de tekst "Vervuld". Dit is een afbeelding van tekst. Sommige van deze afbeeldingen, waar het woord "vervuld" ook in de titel staat, kunnen als decoratief worden beoordeeld.
Nieuws
We zijn zwaar...
Agenda
Online workshop...
Groepen
Groep klussenbank
Groep beheer bestanden
Trefwoorden
Deltaflex krant 1 (PDF)
Folder Talentmanagement (PDF)
Wendbaar (PDF)
1.4.10 Reflow
Niveau AA
Content kan zonder verlies van informatie of functionaliteit en zonder te moeten scrollen in twee dimensies, worden weergegeven voor:
- Verticaal scrollbare content met een breedte gelijkwaardig aan 320 CSS-pixels;
- Horizontaal scrollbare content met een hoogte gelijkwaardig aan 256 CSS-pixels.;
Met uitzondering van delen van de content die voor het gebruik of de betekenis een tweedimensionale lay-out vereisen.
Reflow begrijpen
Hoe te voldoen aan Reflow
Resultaat van de sample:
Voldoende
1.4.11 Contrast van niet-tekstuele content
Niveau AA
De visuele weergave van het volgende heeft een contrastverhouding van ten minste 3:1 ten opzichte van aangrenzende kleuren:
- Componenten van de gebruikersinterface: Visuele informatie die vereist is om componenten van de gebruikersinterface en statussen te identificeren, met uitzondering van inactieve componenten of componenten waarvan de weergave van de component wordt bepaald door de user agent en niet wordt aangepast door de auteur;
- Grafische objecten: Delen van afbeeldingen die vereist zijn om de content te begrijpen, behalve wanneer een specifieke weergave van afbeeldingen essentieel is voor de informatie die wordt overgebracht.
Contrast van niet-tekstuele content begrijpen
Hoe te voldoen aan Contrast van niet-tekstuele content
Resultaat van de sample:
Onvoldoende
Bevindingen voor 1.4.11
Contact
Zoeken
Op de pagina staat een datumkiezer. Bij hoveren over een datum in de datumkiezer verschijnt een achtergrondkleur. Deze kleur heeft te weinig contrast met de witte achtergond. Contrastverhouding van 1,1:1 gemeten (#F7F7F7 op #FFFFFF).
Deltaflex JenV Mobiliteitscentrum
Publicaties
Richtlijnen voor klussen...
Klussenaanbod
Proactieve managementondersteuner...
Nieuws
We zijn zwaar...
Agenda
Online workshop...
Groep klussenbank
Groep beheer bestanden
Trefwoorden
Deltaflex krant 1 (PDF)
Folder Talentmanagement (PDF)
Wendbaar (PDF)
De verschillende onderdelen van het cirkeldiagram op pagina 14 hebben onvoldoende contrast met de groene achtergrond.
Wit: Contrastverhouding van 2.4:1 gemeten (#FFFFFF op #7AB729).
Geel: Contrastverhouding van 2:1 gemeten (#FEED00 op #7AB729).
Blauw: Contrastverhouding van 1.5:1 gemeten (#91D2F3 op #7AB729).
Goud: Contrastverhouding van 1.4:1 gemeten (#FABA20 op #7AB729).
Oranje: Contrastverhouding van 1.1:1 gemeten (#F08100 op #7AB729).
1.4.12 Tekstafstand
Niveau AA
Bij content die wordt geïmplementeerd met opmaaktalen die de volgende stijleigenschappen voor tekst ondersteunen, is er geen sprake van verlies van content of functionaliteit door het instellen van alle volgende, en door het niet wijzigen van andere stijleigenschappen:
- Regelhoogte (regelafstand) naar ten minste 1,5 keer de lettergrootte;
- Afstand tussen alinea's naar ten minste 2 keer de lettergrootte;
- Letterafstand (spatiëren van letters) naar ten minste 0,12 keer de lettergrootte;
- Spatiëren van woorden naar ten minste 0,16 keer de lettergrootte.
Uitzondering: Menselijke talen en scripts die geen gebruik maken van een of meer van deze eigenschappen voor tekststijl in schriftelijke tekst, kunnen voldoen aan de eisen door alleen gebruik te maken van de eigenschappen die bestaan voor de betreffende combinatie van taal en script.
Tekstafstand begrijpen
Hoe te voldoen aan Tekstafstand
Resultaat van de sample:
Onvoldoende
Bevindingen voor 1.4.12
Op de website staat een navigatie. Na het aanpassen van de tekst loopt, bij kleinere resoluties (1024x768), de navigatie uit het beeld. De navigatie kan dus niet worden aangepast zonder dat het gedeeltelijk verdwijnt. Dit is belangrijk voor bezoekers die gebruiken maken van een eigen CSS met aangepaste stijlkenmerken, een extensie voor de browser of een bladwijzer. Zo gebruiken slechtziende bezoekers vaak een veel groter standaardlettertype om de inhoud gemakkelijker te kunnen lezen. Ook als er meer ruimte is tussen letters, woorden, regels of paragrafen is de tekst gemakkelijker te lezen.
Beginpagina (home)
Contact
Zoeken
404
Deltaflex JenV Mobiliteitscentrum
Waarom werken aan... (multimedia)
Publicaties
Richtlijnen voor klussen...
Klussenaanbod
Proactieve managementondersteuner...
Nieuws
We zijn zwaar...
Agenda
Online workshop...
Groepen
Groep klussenbank
Trefwoorden
Deltaflex krant 1 (PDF)
Folder Talentmanagement (PDF)
Wendbaar (PDF)
1.4.13 Content bij hover of focus
Niveau AA
Wanneer aanvullende content zichtbaar wordt en daarna weer verborgen, door het gebruik van hover met de aanwijzer of focus met het toetsenbord, gelden de volgende zaken:
- Sluiten: Er is een mechanisme beschikbaar waarmee de aanvullende content kan worden gesloten zonder de aanwijzer hover of de toetsenbordfocus te verplaatsen, tenzij de aanvullende content een invoerfout communiceert of andere content niet verbergt of vervangt;
- Aanwijsbaar: Wanneer een aanwijzer hover aanvullende content kan activeren, dan kan de aanwijzer over de aanvullende content worden bewogen zonder dat deze verdwijnt;
- Aanhouden: De aanvullende content blijft zichtbaar totdat de oorzaak voor de hover of focus is verwijderd, de gebruiker de content sluit of de informatie niet langer geldig is.
Uitzondering: De visuele weergave van de aanvullende content wordt beheerd door de user agent en wordt niet aangepast door de auteur.
Content bij hover of focus begrijpen
Hoe te voldoen aan Content bij hover of focus
Resultaat van de sample:
Voldoende
Principe 2: Bedienbaar
Richtlijn 2.1 Toetsenbordtoegankelijk
2.1.1 Toetsenbord
Niveau A
Alle functionaliteit van de content is bedienbaar via een toetsenbordinterface zonder dat afzonderlijke toetsaanslagen aan tijd gebonden zijn, behalve als de onderliggende functie een invoer vereist die afhangt van het pad dat de gebruiker aflegt en niet alleen van de eindpunten.
Toetsenbord begrijpen
Hoe te voldoen aan Toetsenbord
Resultaat van de sample:
Onvoldoende
Bevindingen voor 2.1.1
Beginpagina (home)
Contact
Zoeken
404
Deltaflex JenV Mobiliteitscentrum
Waarom werken aan... (multimedia)
Publicaties
Richtlijnen voor klussen...
Klussenaanbod
Proactieve managementondersteuner...
Nieuws
We zijn zwaar...
Agenda
Online workshop...
Groep klussenbank
Trefwoorden
Deltaflex krant 1 (PDF)
Folder Talentmanagement (PDF)
Wendbaar (PDF)
De PDF is niet via het toetsenbord te bedienen. Toetsenbordtoegankelijkheid is belangrijk voor bezoekers die geen muis kunnen gebruiken door bijvoorbeeld een visuele of motorische beperking. PDF's die gebruik maken van blokomzeiling en/of interactieven content zoals invoervelden of links moeten ook voldoen aan deze norm.
2.1.2 Geen toetsenbordval
Niveau A
Als de toetsenbordfocus met de toetsenbordinterface verplaatst kan worden naar een component van de pagina, dan kan de focus ook met alleen de toetsenbordinterface weer van dat component weg worden bewogen. En, als er meer nodig is dan de standaard pijl- of tabtoetsen of andere standaard methoden om de focus te verplaatsen, dan wordt de gebruiker geïnformeerd over de manier waarop de focus kan worden verplaatst.
Geen toetsenbordval begrijpen
Hoe te voldoen aan Geen toetsenbordval
Resultaat van de sample:
Voldoende
2.1.4 Enkel teken sneltoetsen
Niveau A
Wanneer een sneltoets in content wordt geïmplementeerd door alleen letters (inclusief hoofdletters en kleine letters), leestekens, cijfers of symbolen te gebruiken, geldt ten minste een van de volgende zaken:
- Uitzetten: Er is een mechanisme beschikbaar waarmee de sneltoets kan worden uitgezet;
- Opnieuw toewijzen: Er is een mechanisme beschikbaar om de sneltoets opnieuw toe te wijzen aan één of meerdere niet-afdrukbare tekens (bijv. Ctrl, Alt, enz.);
- Alleen actief bij focus: De sneltoets voor een component van de gebruikersinterface is alleen actief wanneer de betreffende component de focus heeft.
Enkel teken sneltoetsen begrijpen
Hoe te voldoen aan Enkel teken sneltoetsen
Resultaat van de sample:
Niet van toepassing
Richtlijn 2.2 Genoeg tijd
2.2.1 Timing aanpasbaar
Niveau A
Voor elke tijdslimiet die door de content wordt ingesteld, geldt ten minste één van de volgende zaken:
- Uitzetten: De gebruiker kan de tijdslimiet uitzetten voordat die wordt bereikt; of
- Aanpassen: De gebruiker mag de tijdslimiet aanpassen voordat deze is verstreken over een bereik van ten minste tien keer de standaardinstelling; of
- Verlengen: De gebruiker wordt gewaarschuwd voor de tijd afloopt en krijgt ten minste 20 seconden om de tijdslimiet met een eenvoudige handeling te verlengen (bijvoorbeeld, "druk op de spatiebalk"), en de gebruiker mag de tijdslimiet ten minste tien keer verlengen; of
- Real-time uitzondering: De tijdslimiet is onderdeel van een realtime gebeurtenis (een veiling bijvoorbeeld) en er is geen alternatief voor de tijdslimiet mogelijk; of
- Essentiële uitzondering: De tijdslimiet is essentieel en verlenging zou de activiteit ongeldig maken; of
- 20 uur uitzondering: De tijdslimiet is langer dan 20 uur.
Timing aanpasbaar begrijpen
Hoe te voldoen aan Timing aanpasbaar
Resultaat van de sample:
Niet van toepassing
2.2.2 Pauzeren, stoppen, verbergen
Niveau A
Voor alle bewegende, knipperende, scrollende of automatisch actualiserende informatie gelden alle volgende zaken:
- Bewegen, knipperen, scrollen: Voor bewegende, knipperende of scrollende informatie die (1) automatisch start, (2) langer dan vijf seconden duurt, en (3) parallel met andere content wordt getoond, is er een mechanisme voor de gebruiker om dit te pauzeren, te stoppen of te verbergen, tenzij de beweging, knippering of scrolling, onderdeel is van een activiteit waar ze essentieel is en
- Automatisch actualiserend: Voor elke soort automatisch actualiserende informatie die (1) automatisch start en (2) parallel met andere content wordt gepresenteerd, is er een mechanisme voor de gebruiker om dit te pauzeren, te stoppen of te verbergen of de frequentie van de actualisering in te stellen, tenzij de automatische actualisering onderdeel is van een activiteit waar ze essentieel is.
Pauzeren, stoppen, verbergen begrijpen
Hoe te voldoen aan Pauzeren, stoppen, verbergen
Resultaat van de sample:
Voldoende
Richtlijn 2.3 Toevallen
2.3.1 Drie flitsen of beneden drempelwaarde
Niveau A
Webpagina's bevatten niets wat meer dan drie keer flitst in enige periode van één seconde of de flits is beneden de algemene flits- en rodeflitsdrempelwaarden.
Drie flitsen of beneden drempelwaarde begrijpen
Hoe te voldoen aan Drie flitsen of beneden drempelwaarde
Resultaat van de sample:
Voldoende
Richtlijn 2.4 Navigeerbaar
2.4.1 Blokken omzeilen
Niveau A
Er is een mechanisme beschikbaar om blokken content die op meerdere webpagina's worden herhaald te omzeilen.
Blokken omzeilen begrijpen
Hoe te voldoen aan Blokken omzeilen
Resultaat van de sample:
Voldoende
2.4.2 Paginatitel
Niveau A
Webpagina's hebben titels die het onderwerp of doel beschrijven.
Paginatitel begrijpen
Hoe te voldoen aan Paginatitel
Resultaat van de sample:
Onvoldoende
Bevindingen voor 2.4.2
Beginpagina (home)
Contact
Zoeken
De titel van de pagina is “Zoek · Deltaflex”. Deze titel beschrijft niet goed het onderwerp of doel van de pagina. De zoekterm is niet meegenomen in de paginatitel. Een goede paginatitel beschrijft het onderwerp of doel van de pagina en is uniek. Door een goede paginatitel te gebruiken kunnen bezoekers de pagina gemakkelijk terugvinden als er bijvoorbeeld meerdere tabbladen open staan. De titel van een pagina wordt in hulptechnologieën gebruikt om de webpagina aan te duiden.
404
Deltaflex JenV Mobiliteitscentrum
Waarom werken aan... (multimedia)
Publicaties
Richtlijnen voor klussen...
Klussenaanbod
De titel van de pagina is “Nieuws · Deltaflex”. Deze titel beschrijft niet goed het onderwerp of doel van de pagina.
Nieuws
De titel van de pagina is “Blogs · Deltaflex”. Deze titel beschrijft niet goed het onderwerp of doel van de pagina.
We zijn zwaar...
Agenda
Online workshop...
Groepen
Groep klussenbank
Groep beheer bestanden
Trefwoorden
Deltaflex krant 1 (PDF)
De titel van het document is niet ingesteld. Geef het document een titel die het onderwerp of doel van het document beschrijft. Hulptechnologieën gebruiken deze titel om het bestand een naam te geven.
Folder Talentmanagement (PDF)
De titel van het document is niet ingesteld. Geef het document een titel die het onderwerp of doel van het document beschrijft. Hulptechnologieën gebruiken deze titel om het bestand een naam te geven
Wendbaar (PDF)
De titel van het document is niet ingesteld. Geef het document een titel die het onderwerp of doel van het document beschrijft. Hulptechnologieën gebruiken deze titel om het bestand een naam te geven.
2.4.3 Focus volgorde
Niveau A
Als in webpagina's sequentieel genavigeerd kan worden en de navigatiesequenties hebben invloed op de betekenis of het gebruik, dan krijgen focusbare componenten de focus in de juiste volgorde waardoor betekenis en bedienbaarheid behouden blijft.
Focus volgorde begrijpen
Hoe te voldoen aan Focus volgorde
Resultaat van de sample:
Voldoende
2.4.4 Linkdoel (in context)
Niveau A
Het linkdoel kan bepaald worden uit enkel de linktekst of uit de linktekst samen met zijn door software bepaalde linkcontext, behalve daar waar het doel van de link een dubbelzinnige betekenis zou kunnen hebben voor gebruikers in het algemeen.
Linkdoel (in context) begrijpen
Hoe te voldoen aan Linkdoel (in context)
Resultaat van de sample:
Onvoldoende
Bevindingen voor 2.4.4
Beginpagina (home)
Op deze pagina staan ook 6 afbeeldingen met witte tekst op blauw en blauwe tekst op wit. Dit is een navigatie ("JenV klussenbank", "Talentmanagement", etc.). Deze afbeeldingen hebben geen tekstueel alternatief. Hierdoor hebben ze ook geen linktekst.
Contact
404
Deltaflex JenV Mobiliteitscentrum
Richtlijnen voor klussen...
Proactieve managementondersteuner...
Online workshop...
Groepen
Groep klussenbank
Trefwoorden
Deltaflex krant 1 (PDF)
Folder Talentmanagement (PDF)
Wendbaar (PDF)
2.4.5 Meerdere manieren
Niveau AA
Er is meer dan één manier beschikbaar om een webpagina binnen een verzameling webpagina's te vinden, behalve wanneer de webpagina het resultaat is van, of een stap in, een proces.
Meerdere manieren begrijpen
Hoe te voldoen aan Meerdere manieren
Resultaat van de sample:
Onvoldoende
Bevindingen voor 2.4.5
Niet alle pagina's zijn op meerdere manieren te bereiken. Onder andere de pagina's "Talentmanagement", "Meet & Match", "Nieuws" en "Agenda". Bezoekers kunnen moeite hebben met een bepaalde navigatiemethode, of vinden een bepaalde navigatiemethode makkelijker of sneller. Daarom moeten pagina's op minstens twee manieren te bereiken zijn. Bijvoorbeeld via een navigatiemenu, via een zoekfunctie of via een sitemap.
Beginpagina (home)
Contact
Zoeken
404
Deltaflex JenV Mobiliteitscentrum
Waarom werken aan... (multimedia)
Publicaties
Richtlijnen voor klussen...
Klussenaanbod
Proactieve managementondersteuner...
Nieuws
We zijn zwaar...
Agenda
Online workshop...
Groepen
Groep klussenbank
Groep beheer bestanden
Trefwoorden
Deltaflex krant 1 (PDF)
Folder Talentmanagement (PDF)
Wendbaar (PDF)
2.4.6 Koppen en labels
Niveau AA
Koppen en labels beschrijven het onderwerp of doel.
Koppen en labels begrijpen
Hoe te voldoen aan Koppen en labels
Resultaat van de sample:
Voldoende
2.4.7 Focus zichtbaar
Niveau AA
Elke gebruikersinterface die met een toetsenbord te bedienen is, heeft een bedieningswijze waarbij de indicator van de toetsenbordfocus zichtbaar is.
Focus zichtbaar begrijpen
Hoe te voldoen aan Focus zichtbaar
Resultaat van de sample:
Onvoldoende
Bevindingen voor 2.4.7
Beginpagina (home)
Op deze pagina staan ook 6 afbeeldingen met witte tekst op blauw en blauwe tekst op wit. De focus indicator op deze afbeeldingen is wel aanwezig maar niet duidelijk zichtbaar.
Zoeken
404
Deltaflex JenV Mobiliteitscentrum
Waarom werken aan... (multimedia)
Publicaties
Op de pagina staan 6 afbeeldingen van publicaties. De focus indicator op deze afbeeldingen is wel aanwezig maar niet duidelijk zichtbaar.
Richtlijnen voor klussen...
Klussenaanbod
Proactieve managementondersteuner...
Nieuws
We zijn zwaar...
Agenda
Online workshop...
Groepen
Groep klussenbank
Groep beheer bestanden
Trefwoorden
Deltaflex krant 1 (PDF)
Folder Talentmanagement (PDF)
Wendbaar (PDF)
Richtlijn 2.5 Input Modaliteiten
2.5.1 Aanwijzergebaren
Niveau A
Alle functionaliteit waarmee bij de bediening gebruik wordt gemaakt van meerpunts- of padgebaseerde gebaren, kan worden bediend met een enkele aanwijzer zonder een padgebaseerd gebaar, tenzij een meerpunts- of padgebaseerd gebaar essentieel is.
Aanwijzergebaren begrijpen
Hoe te voldoen aan Aanwijzergebaren
Resultaat van de sample:
Niet van toepassing
2.5.2 Aanwijzerannulering
Niveau A
Voor functionaliteit die kan worden bediend met een enkele aanwijzer, geldt ten minste één van de volgende zaken:
- Geen down-event: Het down-event van de aanwijzer wordt niet gebruikt om enig onderdeel van de functie uit te voeren;
- Afbreken of ongedaan maken: De functie wordt voltooid door het up-event en er is een mechanisme beschikbaar om de functie af te breken voordat deze wordt voltooid of om de functie ongedaan te maken als deze is voltooid;
- Up reversal: Met het up-event wordt elk resultaat van het voorgaande down-event ongedaan gemaakt;
- Essentieel: Het voltooien van de functie met het down-event is essentieel.
Aanwijzerannulering begrijpen
Hoe te voldoen aan Aanwijzerannulering
Resultaat van de sample:
Voldoende
2.5.3 Label in naam
Niveau A
Bij componenten van de gebruikersinterface met labels die tekst of afbeeldingen van tekst bevatten, bevat de naam de tekst die visueel wordt weergegeven.
Label in naam begrijpen
Hoe te voldoen aan Label in naam
Resultaat van de sample:
Onvoldoende
Bevindingen voor 2.5.3
Beginpagina (home)
Op de pagina staat een lijst met onder andere evenementen en nieuwsberichten. Deze items hebben een bijbehorende knop "Like dit item". Het nieuwsbericht "Nauwkeurige controleur personeelsdossiers" van 23 februari heeft 1 'like'. De toegankelijke naam van dit onderdeel is nog "Like item 'Nauwkeurige controleur personeelsdossiers'". De visuele tekst komt niet overeen met de naam.
Contact
Zoeken
404
Deltaflex JenV Mobiliteitscentrum
Waarom werken aan... (multimedia)
Publicaties
Richtlijnen voor klussen...
Klussenaanbod
Proactieve managementondersteuner...
Nieuws
We zijn zwaar...
Agenda
Online workshop...
Groepen
Groep klussenbank
Groep beheer bestanden
Trefwoorden
Deltaflex krant 1 (PDF)
Folder Talentmanagement (PDF)
Wendbaar (PDF)
2.5.4 Bewegingsactivering
Niveau A
Functionaliteit die kan worden bediend door de beweging van een apparaat of beweging van een gebruiker, kan ook worden bediend met componenten van de gebruikersinterface. De reactie op de beweging kan worden uitgeschakeld om onbedoelde activering te voorkomen, behalve wanneer:
- Ondersteunde interface: De beweging wordt gebruikt om de functionaliteit te bedienen via een door toegankelijkheid ondersteunde interface;
- Essentieel: De beweging is essentieel voor de functie en wanneer de reactie op de beweging wordt uitgeschakeld, wordt de activiteit ongeldig gemaakt.
Bewegingsactivering begrijpen
Hoe te voldoen aan Bewegingsactivering
Resultaat van de sample:
Niet van toepassing
Principe 3: Begrijpelijk
Richtlijn 3.1 Leesbaar
3.1.1 Taal van de pagina
Niveau A
De standaard menselijke taal van diverse webpagina's kan door software bepaald worden.
Taal van de pagina begrijpen
Hoe te voldoen aan Taal van de pagina
Resultaat van de sample:
Voldoende
3.1.2 Taal van onderdelen
Niveau AA
De menselijke taal van elke passage of zin in de content kan door software bepaald worden, behalve waar het gaat om eigennamen, technische termen, woorden uit een onbepaalde taal en woorden of zinsdelen die deel zijn gaan uitmaken van het jargon van de onmiddellijk omringende tekst.
Taal van onderdelen begrijpen
Hoe te voldoen aan Taal van onderdelen
Resultaat van de sample:
Voldoende
Richtlijn 3.2 Voorspelbaar
3.2.1 Bij focus
Niveau A
Als een component van de gebruikersinterface de focus krijgt, dan veroorzaakt dat geen contextwijziging.
Bij focus begrijpen
Hoe te voldoen aan Bij focus
Resultaat van de sample:
Voldoende
3.2.2 Bij input
Niveau A
Verandering van de instelling van een component van de gebruikersinterface veroorzaakt niet automatisch een contextwijziging, tenzij de gebruiker geïnformeerd is over het gedrag vóór het gebruik van de component.
Bij input begrijpen
Hoe te voldoen aan Bij input
Resultaat van de sample:
Onvoldoende
Bevindingen voor 3.2.2
Beginpagina (home)
Contact
404
Deltaflex JenV Mobiliteitscentrum
Waarom werken aan... (multimedia)
Publicaties
Richtlijnen voor klussen...
Klussenaanbod
Het selecteren van een onderdeel in de keuzelijst "Filter op.." zet automatisch een grote gebeurtenis in gang. De bezoeker wordt hierover niet geïnformeerd. De pagina geeft direct relevante resultaten. Voor veel bezoekers kan een onverwachte gebeurtenis verwarrend zijn. Bezoekers met een visuele beperking kunnen de wijziging misschien niet zien, en bezoekers die gebruik maken van hulptechnologie merken de wijziging niet. Laat de bezoeker zelf op een knop klikken om de gebeurtenis in gang te zetten.
Proactieve managementondersteuner...
Nieuws
Het selecteren van een onderdeel in de keuzelijst "Filter op.." zet automatisch een grote gebeurtenis in gang. De bezoeker wordt hierover niet geïnformeerd. De pagina geeft direct relevante resultaten.
We zijn zwaar...
Agenda
Het selecteren van een onderdeel in de keuzelijst zet automatisch een grote gebeurtenis in gang. De bezoeker wordt hierover niet geïnformeerd. De pagina geeft direct relevante resultaten. Voor veel bezoekers kan een onverwachte gebeurtenis verwarrend zijn. Bezoekers met een visuele beperking kunnen de wijziging misschien niet zien, en bezoekers die gebruik maken van hulptechnologie merken de wijziging niet. Laat de bezoeker zelf op een knop klikken om de gebeurtenis in gang te zetten.
Online workshop...
Groepen
Op de pagina staat een zoekveld. Dit invoerveld heeft geen submit knop. Het invullen van een zoekterm zet automatisch een grote gebeurtenis in gang. De bezoeker wordt hierover niet geïnformeerd. De pagina geeft direct relevante resultaten. Voor veel bezoekers kan een onverwachte gebeurtenis verwarrend zijn. Bezoekers met een visuele beperking kunnen de wijziging misschien niet zien, en bezoekers die gebruik maken van hulptechnologie merken de wijziging niet. Laat de bezoeker zelf op een knop klikken om de gebeurtenis in gang te zetten.
Groep klussenbank
Groep beheer bestanden
Trefwoorden
Deltaflex krant 1 (PDF)
Folder Talentmanagement (PDF)
Wendbaar (PDF)
3.2.3 Consistente navigatie
Niveau AA
Navigatiemechanismen, die op meerdere webpagina's binnen een verzameling webpagina's herhaald worden, komen elke keer dat ze worden herhaald in dezelfde relatieve volgorde voor, tenzij een verandering wordt geïnitieerd door de gebruiker.
Consistente navigatie begrijpen
Hoe te voldoen aan Consistente navigatie
Resultaat van de sample:
Voldoende
3.2.4 Consistente identificatie
Niveau AA
Componenten die dezelfde functionaliteit hebben binnen een verzameling webpagina's worden consistent geïdentificeerd.
Consistente identificatie begrijpen
Hoe te voldoen aan Consistente identificatie
Resultaat van de sample:
Voldoende
Richtlijn 3.3 Assistentie bij invoer
3.3.1 Fout identificatie
Niveau A
Als een invoerfout automatisch ontdekt wordt, dan wordt het onderdeel waar de fout zit geïdentificeerd en wordt de fout tekstueel aan de gebruiker meegedeeld.
Fout identificatie begrijpen
Hoe te voldoen aan Fout identificatie
Resultaat van de sample:
Niet van toepassing
3.3.2 Labels of instructies
Niveau A
Als de content gebruikersinvoer vereist, dan worden labels of instructies geleverd.
Labels of instructies begrijpen
Hoe te voldoen aan Labels of instructies
Resultaat van de sample:
Onvoldoende
Bevindingen voor 3.3.2
Beginpagina (home)
Contact
404
Deltaflex JenV Mobiliteitscentrum
Waarom werken aan... (multimedia)
Publicaties
Richtlijnen voor klussen...
Klussenaanbod
Proactieve managementondersteuner...
Nieuws
We zijn zwaar...
Online workshop...
Groepen
Groep klussenbank
Op de pagina staat een zoekveld. Dit invoerveld heeft geen gekoppeld label.
Zie ook 1.3.1.
Groep beheer bestanden
Op de pagina staat een zoekveld. Dit invoerveld heeft geen gekoppeld label.
Zie ook 1.3.1.
Trefwoorden
Deltaflex krant 1 (PDF)
Folder Talentmanagement (PDF)
Wendbaar (PDF)
3.3.3 Foutsuggestie
Niveau AA
Als een invoerfout automatisch ontdekt wordt en suggesties voor verbetering bekend zijn, dan worden de suggesties aan de gebruiker geleverd, tenzij dit de beveiliging of het doel van de content in gevaar zou brengen.
Foutsuggestie begrijpen
Hoe te voldoen aan Foutsuggestie
Resultaat van de sample:
Niet van toepassing
3.3.4 Foutpreventie (wettelijk, financieel, gegevens)
Niveau AA
Voor webpagina's die wettelijke verplichtingen of financiële transacties voor de gebruiker uitvoeren, die, door gebruikers bedienbaar gegevens in gegevensopslagplaatsen verwijderen of wijzigen, of die antwoorden van de gebruiker verzenden, geldt ten minste één van de volgende zaken:
- Omkeerbaar: Verzendingen kunnen ongedaan gemaakt worden.
- Gecontroleerd: Door de gebruiker ingevoerde gegevens worden gecontroleerd op invoerfouten en de gebruiker wordt de mogelijkheid gegeven om ze te verbeteren.
- Bevestigd: Er is een mechanisme beschikbaar voor het beoordelen, bevestigen en verbeteren van informatie voor de verzending wordt voltooid.
Foutpreventie (wettelijk, financieel, gegevens) begrijpen
Hoe te voldoen aan Foutpreventie (wettelijk, financieel, gegevens)
Resultaat van de sample:
Niet van toepassing
Principe 4: Robuust
Richtlijn 4.1 Compatibel
4.1.1 Parsen
Niveau A
In content die geïmplementeerd is met opmaaktalen hebben elementen volledige begin- en eindtags, zijn elementen genest volgens hun specificatie, bevatten elementen geen dubbele attributen en zijn alle ID's uniek, behalve waar de specificatie deze eigenschappen toelaat.
Parsen begrijpen
Hoe te voldoen aan Parsen
Resultaat van de sample:
Voldoende
4.1.2 Naam, rol, waarde
Niveau A
Voor alle componenten van de gebruikersinterface (inclusief, maar niet uitsluitend voor formulierelementen, links en door scripts gegenereerde componenten), kunnen de naam (name) en rol (role), door software bepaald worden; toestanden (states), eigenschappen (properties) en waarden (values) die door de gebruiker ingesteld kunnen worden, kunnen door software ingesteld worden; en kennisgeving van veranderingen in deze items is beschikbaar voor user agents, met inbegrip van hulptechnologieën.
Naam, rol, waarde begrijpen
Hoe te voldoen aan Naam, rol, waarde
Resultaat van de sample:
Onvoldoende
Bevindingen voor 4.1.2
Beginpagina (home)
Op de pagina staan 6 afbeeldingen met witte tekst op blauw en blauwe tekst op wit. Deze afbeeldingen hebben geen tekstueel alternatief. Deze bedieningselementen hebben geen naam.
Op de pagina staat een lijst met onder andere evenementen en nieuwsberichten. Deze items hebben een bijbehorende knop "Like dit item" of "Reageer". De "Reageer" knop heeft de functie om uit te vouwen en samen te vouwen. Dit is in de code niet meegegeven. Dit bedieningselement heeft geen waarde.
Contact
Zoeken
Op de pagina staat een lijst met evenementen. Deze items hebben een bijbehorende knop "Reageer". De "Reageer" knop heeft de functie om uit te vouwen en samen te vouwen. Dit is in de code niet meegegeven. Dit bedieningselement heeft geen waarde.
404
Deltaflex JenV Mobiliteitscentrum
Waarom werken aan... (multimedia)
Op de pagina staat een sidebar. In de sidebar staan 2 onderdelen met een pijltje naar beneden. Na het klikken op dit pijltje verschijnt meer informatie. Het pijltje heeft de functie om uit te vouwen en samen te vouwen. Dit is in de code niet meegegeven. Dit bedieningselement heeft geen waarde.
Richtlijnen voor klussen...
Klussenaanbod
Proactieve managementondersteuner...
Nieuws
Op de pagina staat een lijst met nieuwsberichten. Deze items hebben een bijbehorende knop "Like dit item" of "Reageer". De "Reageer" knop heeft de functie om uit te vouwen en samen te vouwen. Dit is in de code niet meegegeven. Dit bedieningselement heeft geen waarde.
We zijn zwaar...
Agenda
Op de pagina staat een keuzelijst om de lijst te filteren. Deze invoer heeft geen gekoppeld label. Dit bedieningselement heeft geen naam.
Op de pagina staat een lijst met evenementen. Deze items hebben een bijbehorende knop "Reageer". De "Reageer" knop heeft de functie om uit te vouwen en samen te vouwen. Dit is in de code niet meegegeven. Dit bedieningselement heeft geen waarde.
Online workshop...
Groepen
Groep klussenbank
Op de pagina staat een zoekveld. Deze invoer heeft geen gekoppeld label. Dit bedieningselement heeft geen naam.
Groep beheer bestanden
Op de pagina staat een zoekveld. Deze invoer heeft geen gekoppeld label. Dit bedieningselement heeft geen naam.
Trefwoorden
Deltaflex krant 1 (PDF)
Folder Talentmanagement (PDF)
Wendbaar (PDF)
4.1.3 Statusberichten
Niveau AA
In content die is geïmplementeerd met opmaaktalen kunnen statusberichten door software bepaald worden met behulp van rol (role) of eigenschappen (properties), zodat hulptechnologieën de berichten aan de gebruiker kunnen presenteren zonder dat ze de focus krijgen.
Statusberichten begrijpen
Hoe te voldoen aan Statusberichten
Resultaat van de sample:
Voldoende
Sample met getoetste pagina’s
- https://www.deltaflexjenvmobiliteitscentrum.nl/
- https://www.deltaflexjenvmobiliteitscentrum.nl/cms/view/57979768/Contact
- https://www.deltaflexjenvmobiliteitscentrum.nl/search/results?q=nieuws
- https://www.deltaflexjenvmobiliteitscentrum.nl/404
- https://www.deltaflexjenvmobiliteitscentrum.nl/cms/view/57979580/jenv-mobiliteitscentrum
- https://www.deltaflexjenvmobiliteitscentrum.nl/cms/view/57979582/Talentmanagement/57979646
- https://www.deltaflexjenvmobiliteitscentrum.nl/cms/view/57980066/publicaties
- https://www.deltaflexjenvmobiliteitscentrum.nl/cms/view/57979223/de-jenv-klussenbank/57979710
- https://www.deltaflexjenvmobiliteitscentrum.nl/news
- https://www.deltaflexjenvmobiliteitscentrum.nl/news/view/57980714/proactieve-managementondersteuner-gezocht
- https://www.deltaflexjenvmobiliteitscentrum.nl/blog
- https://www.deltaflexjenvmobiliteitscentrum.nl/blog/view/57980499/“we-zijn-zwaar-op-onze-wendbaarheid-getest-en-met-vlag-en-wimpel-geslaagd”
- https://www.deltaflexjenvmobiliteitscentrum.nl/events
- https://www.deltaflexjenvmobiliteitscentrum.nl/events/view/57980708/online-workshop-maak-werk-van-je-talent-vervolgmodule
- https://www.deltaflexjenvmobiliteitscentrum.nl/groups
- https://www.deltaflexjenvmobiliteitscentrum.nl/groups/view/57979298/klussenbank
- https://www.deltaflexjenvmobiliteitscentrum.nl/groups/view/57979300/beheer/files
- https://www.deltaflexjenvmobiliteitscentrum.nl/cms/view/57979562/Trefwoorden
- https://www.deltaflexjenvmobiliteitscentrum.nl/file/download/57980119/Deltaflex krant 1.pdf
- https://www.deltaflexjenvmobiliteitscentrum.nl/file/download/57980019/Folder Talentmanagement.pdf
- https://www.deltaflexjenvmobiliteitscentrum.nl/file/download/57980021/Wendbaar 1.pdf
Onderbouwing van de evaluatie
Voor deze toetsing zijn de volgende webbrowsers gebruikt:
- Google Chrome (versie 89)
- Mozilla Firefox (versie 87)
- Microsoft Edge (versie 89)
- Apple Safari (versie 14.0)
Daarnaast is er gebruik gemaakt van The W3C Markup Validation Service, Colour Contrast Analyser (CCA), Adobe Acrobat Pro DC, NVDA en VoiceOver.
Informatie over WCAG 2.1
-
Web Content Accessibility Guidelines (WCAG)
Overview: www.w3.org/WAI/intro/wcag -
How to Meet WCAG 2.1 Quick Reference
www.w3.org/WAI/WCAG21/quickref/ -
WCAG Evaluation Methodology (WCAG-EM)
Overview: www.w3.org/WAI/eval/conformance